The Viewer

Saturday, January 5, 2013

Tahun Baru dengan AZAM yang baru.... Marble Cake!!!

Chewah..bukan main berkobar2 hati saya ni bilamana seorang kawan lama saya telah mewar-warkan kelas bakery ..hahhaha..yang peliknya sehingga hampir 4 tahun saya menetap di Seremban 2..tak tahu pun kewudujan Bzee Bakery..huhuh.. Alhamdulillah...

Pada bulan January 2013, saya pun mula lah buat sibuk dengan menghadiri kelas2 terutama sekali kelas membuat kek..hehehe.. Alhamdulillah...Semua kek yang saya belajar, kesemuanya sedap2 BELAKA...Jom kita lihat kek di bawah iaitu Marble Cake Singapore...

Ni Labanese Marble Cake...(Nama silap di gambar)
 
 
Kesemua kek Marble ni memang sedap2 belaka..Kenapa saya katakan sedap????
Bunyi macam syok sendiri kan? Tapi...belum cuba..belum tahu...
Al-kisahnya, saya buatkan marble cake ni untuk Mak Ngah (Di senawang) iaitu makcik suami saya. Kami datang ke rumahnya sebab dia adakan makan2 sikit..hehehhe...kek yang saya buat tu, semua orang puji kesedapannya..termasuk la PAPA; bapa mertuaku..auw!! malu di buatnya..tapi memang tk di nafikan kek marble ni punya rasa yang tidak terlalu manis, dan sangat2 lembut..lebih tepat lagi "MOIST"....Jadi, apalagi..cuci mata dahulu dengan jenis kek marble yang lain2 di bawah ni...
 
 
 
   
 
 
Terdapat 4 jenis kesemuanya kek marble saya ni..Jadi, sekiranya berminat....sila la comment dan saya akan jawap!!!
Uppss..Sebagai INFO, kek marble ni sebenarnya bersaiz segi empat bersaiz 9" X  9"...

 


No comments:

Post a Comment