The Viewer

Monday, February 4, 2013

Pencarian oven dn stand mixer Cornell

As Salam.....malam ni terasa nk update tentang last weekend yang sangat sibuk..hehhee...mana tidaknya, planning dengan hubby nk ke survey oven and stand mixer baru pada hari sabtu..pagi2 dah bersiap, tetiba pula teringat yang ade jemputan kahwin di SELANDAR, MELAKA..Punya la kelam kabut di buatnya...huhu nasib baik la teringat kan jemputan tu, kalau tidak nahas di buatnya sebab member saya tu dah sebulan ingatkan supaya datang...

Yang kahwin bukan dia (dia tu dak pun kahwin) tapi kakaknya yang kahwin... hehhehe, alhamdullillah, dapat juga penuhi jemputan tersebut. Lebih kurang pukul 12.30PM kami pun tiba di SELANDAR, lebih tepat lagi di kg. Bukit Senggeh...hhehehe....dan lebih kurang jam 2.00Pm, kami pun beredar sebab nk meneruskan misi pencarian oven dan stand mixer...
Sebenarnya, my hubby dah dekat sminggu dok survey barang tersebut di area kajang dan seremban... ada beberapa pilihan yang rasanya kami nk rembat.. macam oven, kami byk survey brand elba/ faber sbb sblm ni mmg guna brand itu...bila tgk dan tanya rata2 kedai elektrik kata semua brand electric oven ni sama je.. bezanya adalah pengalamn sesebuah syarikat pengeluaran.. sebagai contoh, Brand Butterfly ( lastly saya beli jenis ini) sbnrnya oven tertua di Malaysia.. Buatan Malaysia juga..
hehhee...tidak semena2 saya dan hubby pilih brand ini... 6o Liter dengan harga RM420..Ini harga paling murah yang kami dapat. Alhamdullillah sebb nya rata2 kedai boleh bagi dengan harga RM 650 ke atas utk 60L kapasiti...hehhee...Oven ni saya beli di kedai Jalan Rahang, Seremban.. Itula, kata orang kalau dah dekat2 raya cina ni, mmg mudah nk dapat harga murah...

Itu cerita oven electrik saya..Stand mixer pula saya pilih brand Cornell. Husband ade survey elba dan faber juga to agak mahal dan kuasa watt kecil..bila borak2 dgn promoter tu kata, so far brand Cornell tahan lasak.. Sebabnya pengalaman customer banyak order cornell dan tiada complaint lagi la..
Minta2, tiada masalah lah ye.. Stand mixer ni berkapasiti 2kg adunan..

ha, yang ini jenis yg saya beli..tp selepas pergi dekat 4 kedai cari warna merah masih tak dapat..huhuhu ade pu  harga nye rm670..mahal pula..so akhirnya kami pilih warna putih ..suci betul kan..

 ini lah saya punya...msa ni saya snap ketika prepared Italian Rainbow cake khas buat grandma in law (belah hubby di rantau)...alhamdulillah, dengan penggunaan kedua2 barang yang baru dari kedai ni, hasilnya sangat la berpuas hati..hahhaha....owh, lupa plk yang harga stand mixer putih ni saya beli dengan rm600 jek tau. Paling murah yang boleh kami dapat...hehhe,.. kedai elektick HLK Bangi.. Terbaiiik la..


oklah, setakat ini je la yang saya nk kongsikan bersama2..selingan sekejap la yek..



8 comments:

  1. salam.. nak tanye.. masih ok ke stand mixer ni.. mmg btul yer promoter tu ckp? tahan lasak?

    ReplyDelete
  2. Wasalam honey.. Yup, itu la yg promoter tu cakap.. So far stakat ni ok je.. Warna putih dia pon tk de plk berubah kuning... Easy to handle...

    ReplyDelete
  3. salam.. sy nak ty.. ok tak mixer cornell ni. sy tgh survey mixer. tgk senheng tgh buat promosi skanrang ni, saya plan nak beli satu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah erra... Stakat ni keadaan mixer dlm keadaan baik.. In fact dh dua thn sy ambil tempahan kek lapis sarawak mgunakan mixer ni. Continuosly mixing adunan pd siang hari at least 5 tray....

      Delete
  4. Hi sis, oven butterfly 60liter yang sis beli no model B5265 ke?
    Oven ni dalamnya Ada lampu tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, i tk perasan plk code modelnya dear..
      Tp model ni tk de lampu di dalam..

      Delete
  5. ok lg x pakai skrg? review sikit

    ReplyDelete